dilluns, 1 de juny del 2009

Pugem al tàndem biblioteca i escola



La Biblioteca Pública de lleida és la biblioteca que té com a objectius principals facilitar instruments que ajudin a satisfer les necessitats d’informació, educació i lleure de tots els ciutadans i ciutadanes sense distinció d’edat, sexe, condició, nacionalitat o domicili.

Pretén ser un centre d’accés a la cultura i a la informació. Així com un medi per a promocionar la lectura i vetllar per la conservació del patrimoni bibliogràfic i facilitar el seu estudi i investigació.



Seguint el pla d’actuació del servei de biblioteques de la Generalitat de Catalunya , on un dels objectius bàsics és crear col·laboracions entre la biblioteca pública i l’escola, hem cregut convenient iniciar un projecte de propostes de lectures col·lectives infantils / juvenils des de la biblioteca en col·laboració amb les escoles.

"Pugem al tàndem biblioteca i escola"és un projecte que la Biblioteca Pública de Lleida ha iniciat amb el Col·legi Santa Anna com a pla pilot sobre una activitat d'animació a la lectura.
A partir d’aquí treballem aquest bloc per poder mantenir una bona relació amb les escoles a les quals hem de donar servei e intentarem establir vincles amb els centres educatius a partir de la creació d'aquest bloc.
La proposta de lectura ha estat :



SACHAR, Louis, “Hi a un nen al lavabo de les nenes”. Barcelona: Cruïlla,2003 . Lectura adreçada a nens de 9 a 12 anys.



Els objectius d'aquest pla pilot han estat:



Augmentar la relació entre la biblioteca i les escoles de Lleida ciutat
Apropar nous usuaris a la biblioteca i donar-los a conèixer la sala infantil i el seu fons
Donar ajuda a fomentar la lectura
Interactuar amb la web de la biblioteca
Aconseguir que els nens puguin aconsellar-se i compartir lectures entre ells






1 comentari:

  1. La col·laboració que hi ha a Almenar a nivell de la biblioteca pública i la biblioteca escolar és molt estreta i som molts cops la font dels seus recursos. Per què actualment potser les escoles no estan el suficient reforçades pressupostàriament.

    ResponElimina